tirsdag 13. september 2011

Nå er baggen pakket, så nå kan smurfen bare komme.....


Tenkte tiden var inne for å pakke baggen til sykehuset. Fant selvfølgelig ikke noen som passet her i huset.... Enten var de altfor stor, eller for liten.

Da var det bare å lage den perfekte baggen selv. Jeg hoppet inn i stoffhyllen min, og valget falt på turkis kordfløyel og et uglestoff i bomull.

For at baggen skulle holde formen bedre, sydde jeg inn voksduk mellom for og ytterstoff.

I front har jeg montert et felt med et samme uglestoffet som er brukt som for. For at ikke det skal bli så skittsomt sydde jeg plast utenpå. Det ble en veldig fin effekt men å sy i plast er noe strevsomt. Et lite tips: skal du sy i plasten er det lurt å bruke papirtape så foten på maskinen klarer å sy fremover.

Vesken ble til slutt ca 70 cm bred og ca 40 cm høy. Ble veldig fornøyd med resultatet, og satser på at baggen skal bli flittig brukt:-)

Baggen er pakket og jeg er klar.....



2 kommentarer:

  1. jeg igjen...:) så fin bag!!!as always!! lykke til!!mange gode tanker til dere!!!! Var han mye mer stolt i dag , kanskje??? :)Cristiani

    SvarSlett
  2. Ja han er veldig stolt, men vi får ikke kalle han stor gutt. " ikkje si det mamma. Eg e bare lillebror." han er en liten vittig skrue

    SvarSlett